Reklama na portalu YouTube - agencja interaktywna Kraków
Marketing internetowy jest w dzisiejszych czasach jednym z ważniejszych narzędzi budowania marki, rozpoznawalności, a co za tym idzie wypracowania sukcesu komercyjnego
SEO - czyli poprawiamy widoczność naszej strony
SEO i optymalizacja - co to jest i czego dotyczy
SEO jest to Search Engine Optimization czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. W praktyce stosując
Neony reklamowe - reklama neonowa Kraków
W dużych miastach takich jak na przykład Kraków chcąc zwiększyć swoją widoczność warto skorzystać z możliwości jakie daje reklama neonowa. Ten rodzaj reklamy pozwoli na zwiększenie
Szkolenie dla Ciebie. Szkolenia marketing internetowy - reklama adwords Warszawa
Jesteś osobą, która od lat interesowała się pracą z komputerami, jednak nigdy nie wykonywała zleceń w tym temacie? Chciałbyś rozwinąć swoje
Responsywne sklepy internetowe
Badania rynkowe przeprowadzane już kilkukrotnie przez TNS Polska informują o tym, że co najmniej połowa dorosłych Polaków posiada swoje własne, w miarę nowoczesne smarftony, a zdecydowana
Projektowanie logo dla firm
Każda firma, której zależy na prężnym działaniu na rynku, okraszonym wieloma sukcesami musi mieć swój charakterystyczny znak, łatwy do zapamiętania i kojarzony tylko i wyłącznie z tą, a nie
Parasole z nadrukiem - parasole reklamowe Warszawa
Gadżety reklamowe stanowią dobre rozwiązanie przyciągające klientów. Są interesujące dla klientów, ze względu na ich względy praktyczne, a po drugie używane przez nich
transkrypcje angielski

Rodzaje polityki pieniężnej – polityka taniego pieniądza

maj 20, 2018 przez

Rodzaje polityki pieniężnej – polityka taniego pieniądza

Polityka pieniężna zwana również polityką monetarną jest to część polityki gospodarczej, polegająca na systematycznych działaniach mających na celu zapewnienie stabilności cen, czyli niskiej inflacji. W ramach celów operacyjnych banku centralnego wyodrębnić można politykę taniego pieniądza i politykę restrykcyjną.

polityka taniego pieniądza

Politykę pieniężną prowadzi bank centralny lub inna instytucja rządowa upoważniona do realizacji tej funkcji. Oddziałuje ona na kursy walutowe oraz poziom podaży pieniądza.
Polityka taniego pieniądza to inaczej mówiąc polityka ekspansywna zwana też „miękką”. Polega ona na zwiększaniu podaży pieniądza przez obniżenie stopy procentowej i wskaźnika rezerw obowiązkowych, oraz zakup na otwartym rynku kapitałowym papierów wartościowych emitowanych przez rząd. W konsekwencji działania takie prowadzą do zwiększenia popytu globalnego, a zatem do wzrostu zatrudnienia i inwestycji. Ten rodzaj polityki jest szczególnie zalecany w okresach recesji, charakteryzującej się znacznym spadkiem tempa wzrostu gospodarczego oraz wzrostem bezrobocia. Polityka ta służy stabilizowaniu gospodarki co oznacza łagodzenie w niej wahań koniunkturalnych. Z kolei zaś polityka restrykcyjna realizowana jest poprzez podwyżkę zarówno stóp procentowych jak i współczynnika rezerw obowiązkowych oraz sprzedaż lub emisję papierów wartościowych. Prowadzi ona do obniżenia podaży pieniądza, spadku popytu oraz wzrostu bezrobocia, a także zahamowania inflacji.

plektrantus transkrypcje angielski