Na czym polega pozycjonowanie stron www
Pozycjonowanie strony to niemal obowiązek każdego, kto chce wypromować jak najpełniej prowadzoną przez siebie stronę, w pełnym rozmaitych treści internecie. Jak pokazują liczne
Projektowanie logo dla firm
Każda firma, której zależy na prężnym działaniu na rynku, okraszonym wieloma sukcesami musi mieć swój charakterystyczny znak, łatwy do zapamiętania i kojarzony tylko i wyłącznie z tą, a nie
Pozycjonowanie sklepów internetowych
Każda osoba, która w przeszłości prowadziła lub nadal ma okazję prowadzić sklep internetowy, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że odpowiedni poziom ruchu na jego stronie to absolutnie
Szkolenie dla Ciebie. Szkolenia marketing internetowy - reklama adwords Warszawa
Jesteś osobą, która od lat interesowała się pracą z komputerami, jednak nigdy nie wykonywała zleceń w tym temacie? Chciałbyś rozwinąć swoje
Wady i zalety zewnętrznej reklamy
Reklama zewnętrzna w Warszawie czy każdym innym większym mieście to już niemal nieodłączny element każdego miejskiego krajobrazu. W dzisiejszych czasach jakoś tak wszystko się ułożyło,
Ulotki reklamowe w nietypowych formatach
Ulotki reklamowe to jedna z najpopularniejszych a o za tym idzie najskuteczniejszych metod promowania swojego produktu czy usługi. Takie ulotki mają przede wszystkim zachęcić potencjalnego
Reklama na portalu YouTube - agencja interaktywna Kraków
Marketing internetowy jest w dzisiejszych czasach jednym z ważniejszych narzędzi budowania marki, rozpoznawalności, a co za tym idzie wypracowania sukcesu komercyjnego

Rodzaje polityki pieniężnej – polityka taniego pieniądza

Maj 20, 2018 przez

Rodzaje polityki pieniężnej – polityka taniego pieniądza

Polityka pieniężna zwana również polityką monetarną jest to część polityki gospodarczej, polegająca na systematycznych działaniach mających na celu zapewnienie stabilności cen, czyli niskiej inflacji. W ramach celów operacyjnych banku centralnego wyodrębnić można politykę taniego pieniądza i politykę restrykcyjną.

polityka taniego pieniądza

Politykę pieniężną prowadzi bank centralny lub inna instytucja rządowa upoważniona do realizacji tej funkcji. Oddziałuje ona na kursy walutowe oraz poziom podaży pieniądza.
Polityka taniego pieniądza to inaczej mówiąc polityka ekspansywna zwana też „miękką”. Polega ona na zwiększaniu podaży pieniądza przez obniżenie stopy procentowej i wskaźnika rezerw obowiązkowych, oraz zakup na otwartym rynku kapitałowym papierów wartościowych emitowanych przez rząd. W konsekwencji działania takie prowadzą do zwiększenia popytu globalnego, a zatem do wzrostu zatrudnienia i inwestycji. Ten rodzaj polityki jest szczególnie zalecany w okresach recesji, charakteryzującej się znacznym spadkiem tempa wzrostu gospodarczego oraz wzrostem bezrobocia. Polityka ta służy stabilizowaniu gospodarki co oznacza łagodzenie w niej wahań koniunkturalnych. Z kolei zaś polityka restrykcyjna realizowana jest poprzez podwyżkę zarówno stóp procentowych jak i współczynnika rezerw obowiązkowych oraz sprzedaż lub emisję papierów wartościowych. Prowadzi ona do obniżenia podaży pieniądza, spadku popytu oraz wzrostu bezrobocia, a także zahamowania inflacji.

Praca Szczecin