Ulotki reklamowe w nietypowych formatach
Ulotki reklamowe to jedna z najpopularniejszych a o za tym idzie najskuteczniejszych metod promowania swojego produktu czy usługi. Takie ulotki mają przede wszystkim zachęcić potencjalnego
Projektowanie logo dla firm
Każda firma, której zależy na prężnym działaniu na rynku, okraszonym wieloma sukcesami musi mieć swój charakterystyczny znak, łatwy do zapamiętania i kojarzony tylko i wyłącznie z tą, a nie
Pendrive reklamowy - pendrvie z logo
Nie od dziś wiadomo, że Polacy uwielbiają gadżety. Tę słabość możemy wykorzystać promując nasz biznes. Gadżety promocyjne z nadrukowanym logo czy też nazwą firmy sprawdzą się idealnie
Responsywne sklepy internetowe
Badania rynkowe przeprowadzane już kilkukrotnie przez TNS Polska informują o tym, że co najmniej połowa dorosłych Polaków posiada swoje własne, w miarę nowoczesne smarftony, a zdecydowana
Reklama - marketing społecznościowy. Kampanie facebook, pozycjonowanie Kielce
Jesteś właścicielem strony internetowej, która ma za zadanie zaprezentować ofertę twojej firmy większej liczbie klientów? Niestety ilość odwiedzających
Szerokie pozycjonowanie
Pozycjonowanie szerokie w swoim głównym założeniu zakłada, że pozycjonowaniu podlega wiele fraz jednocześnie. Niektóre z nich określane są terminem long tail. To specjalny i dobrze opracowany rodzaj
Reklama w sieci - strony responsywne, pozycjonowanie Katowice
Jesteś właścicielem firmy i postanowiłeś stworzyć stronę internetową, która będzie prezentowałam twoim klientom ofertę? Masz nadzieję, że dzięki temu więcej

Rodzaje polityki pieniężnej – polityka taniego pieniądza

Maj 20, 2018 przez

Rodzaje polityki pieniężnej – polityka taniego pieniądza

Polityka pieniężna zwana również polityką monetarną jest to część polityki gospodarczej, polegająca na systematycznych działaniach mających na celu zapewnienie stabilności cen, czyli niskiej inflacji. W ramach celów operacyjnych banku centralnego wyodrębnić można politykę taniego pieniądza i politykę restrykcyjną.

polityka taniego pieniądza

Politykę pieniężną prowadzi bank centralny lub inna instytucja rządowa upoważniona do realizacji tej funkcji. Oddziałuje ona na kursy walutowe oraz poziom podaży pieniądza.
Polityka taniego pieniądza to inaczej mówiąc polityka ekspansywna zwana też „miękką”. Polega ona na zwiększaniu podaży pieniądza przez obniżenie stopy procentowej i wskaźnika rezerw obowiązkowych, oraz zakup na otwartym rynku kapitałowym papierów wartościowych emitowanych przez rząd. W konsekwencji działania takie prowadzą do zwiększenia popytu globalnego, a zatem do wzrostu zatrudnienia i inwestycji. Ten rodzaj polityki jest szczególnie zalecany w okresach recesji, charakteryzującej się znacznym spadkiem tempa wzrostu gospodarczego oraz wzrostem bezrobocia. Polityka ta służy stabilizowaniu gospodarki co oznacza łagodzenie w niej wahań koniunkturalnych. Z kolei zaś polityka restrykcyjna realizowana jest poprzez podwyżkę zarówno stóp procentowych jak i współczynnika rezerw obowiązkowych oraz sprzedaż lub emisję papierów wartościowych. Prowadzi ona do obniżenia podaży pieniądza, spadku popytu oraz wzrostu bezrobocia, a także zahamowania inflacji.