Responsywne sklepy internetowe
Badania rynkowe przeprowadzane już kilkukrotnie przez TNS Polska informują o tym, że co najmniej połowa dorosłych Polaków posiada swoje własne, w miarę nowoczesne smarftony, a zdecydowana
Najlepsza reklama - zintegrowane kampanie reklamowe. Marketing rekomendacji konsumenckich - agencja marketingu
Chcesz, aby twoja rozwijająca się firma jak najszybciej odniosła sukces? W takim przypadku musisz zadbać o
Na czym polega pozycjonowanie stron www
Pozycjonowanie strony to niemal obowiązek każdego, kto chce wypromować jak najpełniej prowadzoną przez siebie stronę, w pełnym rozmaitych treści internecie. Jak pokazują liczne
Zwiększ popularność swojej strony. Pozycjonowanie strony www Kraków
Jesteś właścicielem strony internetowej, która niestety nie cieszy się wystarczającym dla Ciebie zainteresowaniem. Chciałbyś odnieść sukces, ponieważ
Szerokie pozycjonowanie stron www na różne sposoby Grodzisk Mazowiecki, Warszawa, Mińsk Mazowiecki
Ranking wyszukiwarek internetowych generowany jest na podstawie specjalnego algorytmu, którego wyznaczniki niestety są
Marketing rekomendacji
Marketing rekomendacji bardzo często określa się także mianem marketingu szeptanego. Każda agencja marketingu rekomendacji zawiera w sobie wszystkie niezbędne działania, jakie podjąć należy, aby
Rozwój w branży. Projektowanie stron internetowych w Gdańsku. Szkolenia SEO z pozycjonowania
Jesteś informatykiem, który od lat pracuje już w branży, jednak chciałbyś zmienić kierunek, w którym wykonujesz zlecenia? Chcesz

Rodzaje polityki pieniężnej – polityka taniego pieniądza

Maj 20, 2018 przez

Rodzaje polityki pieniężnej – polityka taniego pieniądza

Polityka pieniężna zwana również polityką monetarną jest to część polityki gospodarczej, polegająca na systematycznych działaniach mających na celu zapewnienie stabilności cen, czyli niskiej inflacji. W ramach celów operacyjnych banku centralnego wyodrębnić można politykę taniego pieniądza i politykę restrykcyjną.

polityka taniego pieniądza

Politykę pieniężną prowadzi bank centralny lub inna instytucja rządowa upoważniona do realizacji tej funkcji. Oddziałuje ona na kursy walutowe oraz poziom podaży pieniądza.
Polityka taniego pieniądza to inaczej mówiąc polityka ekspansywna zwana też „miękką”. Polega ona na zwiększaniu podaży pieniądza przez obniżenie stopy procentowej i wskaźnika rezerw obowiązkowych, oraz zakup na otwartym rynku kapitałowym papierów wartościowych emitowanych przez rząd. W konsekwencji działania takie prowadzą do zwiększenia popytu globalnego, a zatem do wzrostu zatrudnienia i inwestycji. Ten rodzaj polityki jest szczególnie zalecany w okresach recesji, charakteryzującej się znacznym spadkiem tempa wzrostu gospodarczego oraz wzrostem bezrobocia. Polityka ta służy stabilizowaniu gospodarki co oznacza łagodzenie w niej wahań koniunkturalnych. Z kolei zaś polityka restrykcyjna realizowana jest poprzez podwyżkę zarówno stóp procentowych jak i współczynnika rezerw obowiązkowych oraz sprzedaż lub emisję papierów wartościowych. Prowadzi ona do obniżenia podaży pieniądza, spadku popytu oraz wzrostu bezrobocia, a także zahamowania inflacji.