Reklama - marketing społecznościowy. Kampanie facebook, pozycjonowanie Kielce
Jesteś właścicielem strony internetowej, która ma za zadanie zaprezentować ofertę twojej firmy większej liczbie klientów? Niestety ilość odwiedzających
Marketing szeptany
Marketing szeptany jest w czasach w których królują media społecznościowe idealnym wręcz narzędziem, które pozwala na zareklamowanie firmy w Internecie, czyli bezpośrednio wśród użytkowników wszelkich
Szerokie pozycjonowanie
Pozycjonowanie szerokie w swoim głównym założeniu zakłada, że pozycjonowaniu podlega wiele fraz jednocześnie. Niektóre z nich określane są terminem long tail. To specjalny i dobrze opracowany rodzaj
Sukces strony internetowej - reklama w sieci. Strony responsywne, pozycjonowanie Katowice
To, czy uda się wyciągnąć stronę internetową na sam szczyt wyników wyszukiwania zależy od bardzo wielu czynników. W najgorszej
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach bardzo często określane jest także terminem SEO jest niezwykle długotrwałym procesem. Głównym owocem tego całego
Nowe trendy w robieniu zakupów - program do sklepu internetowego. Pozycjonowanie stron Wałbrzych
Jak dowiedzieć można się z najnowszych badań dotyczących preferencji procesów zakupowych Polaków, coraz więcej osób nabywa
SEO - czyli poprawiamy widoczność naszej strony
SEO i optymalizacja - co to jest i czego dotyczy
SEO jest to Search Engine Optimization czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. W praktyce stosując
Fotowoltaika / Katowice - panele fotowoltaiczne, instalacje fotowoltaiczne, falowniki, konstrukcje fotowoltaiczne

Co to są aktywa i pasywa firmy?

lut 2, 2018 przez

Co to są aktywa i pasywa firmy?

Sporządzanie różnego rodzaju zestawień na potrzeby rachunkowości zarządczej, statystyki oraz sprawozdań finansowych jest jednym z istotnych zadań wykonywanych w każdej firmie. Częścią sprawozdania finansowego jest bilans, czyli zestawienie aktywów i pasywów jednostki sporządzone na konkretny moment.

pasywa firmy

Bilans przedsiębiorstwa musi być zrównoważony, czyli suma aktywów i pasywów muszą być sobie zawsze równe.
Najkrócej mówiąc, aktywa firmy to posiadany przez jednostkę gospodarczą majątek, z kolei zaś źródła jego finansowania to pasywa firmy. Pasywa to źródła pochodzenia majątku przedsiębiorstwa. Istnieją generalnie dwa źródła pozyskiwania majątku: kapitały własne, przekazane jednostce przez właścicieli oraz kapitały obce, czyli wszelkie zobowiązania
Kapitał własny to wewnętrzne źródło finansowania, czyli ta część majątku która finansowana jest przez właścicieli firmy. Odzwierciedla on majątek oraz gotówkę wniesioną do firmy poprzez jej właścicieli w momencie rozpoczęcia działalności, jak i w trakcie jej funkcjonowania. Jest to zysk pozostawiany w firmie przez właścicieli. Kapitał ten jest bazą dla prowadzenia danej działalności gospodarczej. Im wyższa jego wartość, tym pewniejsze i bezpieczniejsze są fundamenty funkcjonowania firmy. Pod pojęciem zobowiązań rozumie się kwoty które, z różnych tytułów firma winna jest swoim kontrahentom, budżetowi, bankom czy pracownikom. Wyróżnia się zobowiązania długoterminowe oraz krótkoterminowe.

 

Pierwszą z wymienionych grup stanowią wszelkiego rodzaju zobowiązania, których termin płatności jest dłuższy niż 12 miesięcy. Należą do nich kredyty i pożyczki długoterminowe, obligacje i inne papiery wartościowe wyemitowane przez przedsiębiorstwo. Zobowiązania krótkoterminowe to zobowiązania firmy których termin zapadalności wynosi do 12 miesięcy.  Należą do nich przede wszystkim: kredyty i pożyczki krótkoterminowe, obligacje i papiery wartościowe, zobowiązania z tytułu dostaw i usług, wekslowe, budżetowe, z tytułu wynagrodzeń, czy też zaliczki na poczet dostaw. Z kolei zaś rezerwy na zobowiązania to taki rodzaj zobowiązań, których termin płatności i ich wielkość nie są do końca pewne. Tworzy się je na prawdopodobne przyszłe zobowiązania. Może to być np. rezerwa na podatek dochodowy. Istotnym składnikiem pasywów są rozliczenia międzyokresowe bierne. Są to głównie wszelkie rozliczenia związane z wpływami w bieżącym okresie a przychodami dotyczącymi przyszłości. Wymienić tutaj można przedpłaty uzyskane na poczet przyszłej sprzedaży.
Reasumując można powiedzieć, iż każdy składnik aktywów musi mieć swoje źródło pochodzenia, zatem suma aktywów musi być zawsze równa sumie pasywów. Jest to podstawowe równanie bilansowe, wyrażające tzw. równowagę bilansową inaczej nazywaną równowagą finansową firmy.

 

sprzedaż niszczarek Fotowoltaika / Katowice - panele fotowoltaiczne, instalacje fotowoltaiczne, falowniki, konstrukcje fotowoltaiczne