Prowadzenie kampanii adwords, Warszawa
Warszawa i inne duże ośrodki miejskie w Polsce prześcigają się w ilości agencji oferujących usługi z zakresu wsparcia firm w efektywnym prowadzeniu marketingu internetowego. Prowadzenie
Sukces strony internetowej - reklama w sieci. Strony responsywne, pozycjonowanie Katowice
To, czy uda się wyciągnąć stronę internetową na sam szczyt wyników wyszukiwania zależy od bardzo wielu czynników. W najgorszej
Reklama w sieci - strony responsywne, pozycjonowanie Katowice
Jesteś właścicielem firmy i postanowiłeś stworzyć stronę internetową, która będzie prezentowałam twoim klientom ofertę? Masz nadzieję, że dzięki temu więcej
Projekty Logo dla firm - projektowanie logo Poznań
Odpowiedni, spójny i przyciągający uwagę wizerunek firmy stanowi podstawę marketingowego sukcesu. Niezwykle ważnym elementem, z którym potencjalni klienci stykają się
Rozwój w branży. Projektowanie stron internetowych w Gdańsku. Szkolenia SEO z pozycjonowania
Jesteś informatykiem, który od lat pracuje już w branży, jednak chciałbyś zmienić kierunek, w którym wykonujesz zlecenia? Chcesz
Wady i zalety zewnętrznej reklamy
Reklama zewnętrzna w Warszawie czy każdym innym większym mieście to już niemal nieodłączny element każdego miejskiego krajobrazu. W dzisiejszych czasach jakoś tak wszystko się ułożyło,
Reklama dla strony. Pozycjonowanie stron, agencja adwords Bytom
Jesteś właścicielem strony internetowej, która prezentuje ofertę twojej firmy i zależy Ci na tym, aby dotarła ona do jak największej liczby klientów. Chcesz

Co to jest wskaźnik LTV

maj 13, 2018 przez

Co to jest wskaźnik LTV

LTV to wskaźnik określający wysokość kredytu w stosunku do wartości zabezpieczenia. Wskaźnik ten może zmieniać się wraz z upływem czasu, ze względu na zmianę wartości nieruchomości i zmniejszanie się kwoty kredytu.

wskaźnik LTV

Jednym z powszechnie stosowanych w bankowości przelicznikiem, jaki pomaga w ocenie ryzyka kredytowego danej inwestycji finansowej jest wskaźnik LTV.
Rozwinięcie skrótu „Loan to Value”, to dosłownie „Kredyt do Wartości”. Chodzi tu o stosunek wysokość kredytu do wartości jego zabezpieczenia. Pokazuje on zatem, jak się ma ilość pożyczanych od banku pieniędzy do rzeczywistej wartości nabywanej hipoteki.
W obecnych czasach ciężko aby LTV było równe 100%, czyli o kwotę kredytu równą wartości nieruchomości. Współczesne banki nie udzielają bowiem kredytów, które pokryją cały koszt zakupu hipoteki. A zatem oznacza to konieczność wniesienia wkładu własnego.

współczynnik ltv

Aby wyliczyć współczynnik LTV. dla danej inwestycji musimy znać kwotę kredytu, czyli sumę pieniędzy, jaką zamierzamy pożyczyć od banku, oraz wartość nieruchomości, jaką zamierzamy nabyć i która jednocześnie stanowić będzie jego zabezpieczenie. Jeżeli pożyczamy od banku na przykład 400 000 zł, a wartość inwestycji wynosi 500 000zł, obliczając ten wskaźnik, musimy podzielić pierwszą wartość przez drugą, a otrzymany wynik pomnożyć przez 100%. I oto tak: 400 000 : 500 000 = 0. 8; 0. 8 x100% = 80%.
Im większy wniesiemy wkład własny na inwestycję, tym lepsze warunki kredytowe prawdopodobnie zaproponuje nam bank. Im większy wkład własny, tym mniejsza wartość LTv. W związku z tym niska wartość tego wskaźnika zagwarantuje nam niższy koszt całkowity kredytu. W rzeczywistości teza ta znajduje potwierdzenie. Im większy wniesiemy wkład własny tym mniejszy będzie współczynnik a tym samym na niższą marżę powinien zgodzić się bank. Inwestycja bowiem będzie mniej ryzykowna w oczach kredytodawcy. A im mniejsza marża, tym niższy koszt całego kredytu hipotecznego.