To, czy uda się wyciągnąć stronę internetową na sam szczyt wyników wyszukiwania zależy od bardzo wielu czynników. W najgorszej sytuacji znajdują się nowe strony. Nie mają one bowiem ani linków prowadzących do niej, ani zbyt dużej liczby stałych użytkowników. W początkowej fazie działania strony najlepszym rozwiązaniem będzie reklama w sieci oraz równoległe pozycjonowanie. Doraźna reklama internetowa pozwoli zapewnić ruch na stronie do momentu, w których dana witryna nie wskoczy na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Jeżeli już tak się stanie i spora część odwiedzających będzie generowana przez wyszukiwania organiczne, to wówczas można pomyśleć o wyłączeniu reklam. Sam proces pozycjonowania to bardzo żmudna praca, która na dodatek może nie dać gwarancji sukcesu. Przecież firm z jednej branży jest bardzo wiele i każda z nich chciałaby się znaleźć w pierwszej dziesiątce. Nieco uprzywilejowane są strony responsywne, działające na urządzeniach mobilnych, ponieważ to właśnie z takich urządzeń coraz częściej korzystają użytkownicy. Katowice to jedno z miast, w którym działają agencje tworzące responsywne wersje stron internetowych.