Rozwój w branży. Projektowanie stron internetowych w Gdańsku. Szkolenia SEO z pozycjonowania
Jesteś informatykiem, który od lat pracuje już w branży, jednak chciałbyś zmienić kierunek, w którym wykonujesz zlecenia? Chcesz
Szkolenia z optymalizacji stron internetowych - szkolenia SEM i SEO Gdynia, Gdańsk
Wyszukiwarki internetowe stworzone przez gigantów na rynku mają swoje własne, bardzo skomplikowane algorytmy na podstawie których układają
Ulotki reklamowe w nietypowych formatach
Ulotki reklamowe to jedna z najpopularniejszych a o za tym idzie najskuteczniejszych metod promowania swojego produktu czy usługi. Takie ulotki mają przede wszystkim zachęcić potencjalnego
Prowadzenie kampanii seo sem - szkolenia seo Gdynia
Nabierający tempa marketing internetowy sprawia, że coraz więcej osób zamiast korzystać z usług agencji marketingowych chce samodzielnie móc koordynować internetowe
Marketing szeptany
Marketing szeptany jest w czasach w których królują media społecznościowe idealnym wręcz narzędziem, które pozwala na zareklamowanie firmy w Internecie, czyli bezpośrednio wśród użytkowników wszelkich
Projektowanie serwisów i aplikacji internetowych
Tworzenie portali internetowych jest zadaniem dość wymagającym, dlatego też projektowanie serwisów internetowych to dziedzina, w której sprawdzą się tylko osoby niezwykle
Co to jest marketing szeptany? Zlecę marketing szeptany
Świetnym nośnikiem informacji, niezależnie od tego czy jest ona prawdziwa czy też nie jest plotka. Mechanizm jej działania został wykorzystany w marketingu, dlatego

Rodzaje polityki pieniężnej – polityka taniego pieniądza

maj 20, 2018 przez

Rodzaje polityki pieniężnej – polityka taniego pieniądza

Polityka pieniężna zwana również polityką monetarną jest to część polityki gospodarczej, polegająca na systematycznych działaniach mających na celu zapewnienie stabilności cen, czyli niskiej inflacji. W ramach celów operacyjnych banku centralnego wyodrębnić można politykę taniego pieniądza i politykę restrykcyjną.

polityka taniego pieniądza

Politykę pieniężną prowadzi bank centralny lub inna instytucja rządowa upoważniona do realizacji tej funkcji. Oddziałuje ona na kursy walutowe oraz poziom podaży pieniądza.
Polityka taniego pieniądza to inaczej mówiąc polityka ekspansywna zwana też „miękką”. Polega ona na zwiększaniu podaży pieniądza przez obniżenie stopy procentowej i wskaźnika rezerw obowiązkowych, oraz zakup na otwartym rynku kapitałowym papierów wartościowych emitowanych przez rząd. W konsekwencji działania takie prowadzą do zwiększenia popytu globalnego, a zatem do wzrostu zatrudnienia i inwestycji. Ten rodzaj polityki jest szczególnie zalecany w okresach recesji, charakteryzującej się znacznym spadkiem tempa wzrostu gospodarczego oraz wzrostem bezrobocia. Polityka ta służy stabilizowaniu gospodarki co oznacza łagodzenie w niej wahań koniunkturalnych. Z kolei zaś polityka restrykcyjna realizowana jest poprzez podwyżkę zarówno stóp procentowych jak i współczynnika rezerw obowiązkowych oraz sprzedaż lub emisję papierów wartościowych. Prowadzi ona do obniżenia podaży pieniądza, spadku popytu oraz wzrostu bezrobocia, a także zahamowania inflacji.