SEO i optymalizacja – co to jest i czego dotyczy
SEO jest to Search Engine Optimization czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. W praktyce stosując się do zasad optymalizacji zwiększamy naszą pozycję w wyszukiwaniu organicznym czyli nieodpłatnym, co bezpośrednio przekłada się na zyski jakie czerpiemy z naszej działalności. Optymalizacji mogą podlegać nie tylko treści znajdujące się na naszej stronie (ich budowa czy rozmieszczenie) lub szybkość działania naszej witryny i jej czytelność (niezbyt duża ilość reklam) ale także czynniki znajdujące się poza stroną takie jak linki prowadzące do naszej witryny. Zagłębmy się w ten temat aby marketing internetowy nie miał już dla nas żadnych tajemnic.
Linki pozycjonujące – jak zwiększyć widoczność naszej strony
Linki pozycjonujące mają na celu zwiększenie pozycji w rankingach wyszukiwarek. Co ma wpływ na siłę linku? Kluczowe znaczenie ma tu anchor ( czyli element budowy odnośnika tekstowego najczęściej opisujący zawartość strony docelowej) oraz ilość linków prowadzących do strony docelowej. Co to oznacza w praktyce i czym jest tzw link building? Jest to proces zdobywania linków do naszej strony internetowej poprzez wykorzystanie rozmaitych technik. Obejmuje to takie działania jak dystrybucja treści i artykułów sponsorowanych. Obecnie link building opiera się głównie na jakościowych działaniach marketingowych takich jak współpraca z mediami, content marketing, czy współpraca z lokalnymi organizacjami – dzięki temu staje się coraz bardziej jakościowy i skuteczny.