Jak dowiedzieć można się z najnowszych badań dotyczących preferencji procesów zakupowych Polaków, coraz więcej osób nabywa nowe rzeczy drogą internetową. W koszykach zakupowych lądują nie tylko ubrania, książki czy jedzenie ale także sprzęt rtv i agd. Analizując wyniki tych badań nie dziwi więc to, że właściciele sklepów stacjonarnych przynajmniej część swojej działalności przenoszą do sieci. Szukają w ten sposób dodatkowego zysku, co przy odpowiednim podejściu do zagadnienia nie jest wcale takie trudne do osiągnięcia.
W pierwszej kolejności trzeba wybrać najlepszą platformę sklepową. Dostępne są rozmaite rozwiązania – począwszy od tych dla małych sklepików aż do dużych kombajnów dedykowanych dużym sieciom handlowym. Wybrać trzeba także program do sklepu internetowego. Decydując się na serwis internetowy należy rozważyć również pozycjonowanie stron, tak aby jak najszybciej pozyskać wysokie wyniki wyszukiwania na najbardziej popularne frazy. Duże miasta są najlepszym rynkiem do szukania tego typu usług. Wałbrzych, Katowice czy Kraków – to tylko niektóre lokalizacje, gdzie dostępne są takie możliwości.