Pozycjonowanie szerokie w swoim głównym założeniu zakłada, że pozycjonowaniu podlega wiele fraz jednocześnie. Niektóre z nich określane są terminem long tail. To specjalny i dobrze opracowany rodzaj strategii, która zakłada, że użytkownik poszukiwać będzie jednego konkretnie przez siebie określonego produktu. Dlatego w interesie osoby pozycjonującej w sposób szeroki stronę powinno przede wszystkim zależeć na tym, aby każdy potencjalny klient odesłany został na podstronę, idealnie wpasowującą się w jego wyszukiwanie.
W dużym skrócie powiedzieć zatem śmiało można, że pozycjonowanie szerokie opiera się więc na wyborze fraz rozszerzonych. W tym konkretnym wypadku nie podaje się nigdy ogólnych parametry produktu. Wszystko skupia się na cechach dokładniejszych i ich bardzo szczegółowym opisaniu. Jeśli chodzi o szerokie pozycjonowanie w Warszawie ,ciężko dokładnie przewidzieć, ile taka usługa może kosztować, gdyż wpływ na to ma naprawdę wiele czynników. Przede wszystkim cennik usługi jest niezwykle zróżnicowany i przede wszystkim zależy od miasta, z jakiego osoba pozycjonująca pochodzi i gdzie pracuje.