W każdej branży dobra strona internetowa jest wizytówką. Przyciąga klientów, zachęca do skorzystania z oferty, staje się miejscem, w którym można zaprezentować atutu prowadzonej działalności. To dlatego właśnie nie wyobrażamy sobie dobrze działającej firmy czy instytucji bez nowoczesnej witryny. W czasach, gdy wyszukiwanie informacji niemalże całkowicie przeniosło się do sieci, projektowanie stron internetowych niemalże szytych na miarę i odpowiadających najwyższym standardom jest zadaniem, które opłaca się powierzyć specjalistom.
Dobra strona internetowa restauracji podstawą sukcesu
Jak można się domyślać, strony www restauracji muszą się wyróżniać na tle konkurencji i są poddawane ocenie bardzo wymagających klientów. Przede wszystkim, projektując witrynę, należy pamiętać o szeregu elementów, jakie muszą się znaleźć. To informacje o restauracji, menu, lokalizacja, opcja zamawiania online, a także ważne aspekty konkretnej działalności, którymi właściciele chcą się pochwalić. Taka strona internetowa ma niemalże pobudzać kubki smakowe, by chciało się przyjść coś zjeść lub też zamówić do domu. Jeszcze innym aspektem jest możliwość organizacji imprez pracowniczych, okolicznościowych oraz coraz modniejszy catering.
Jak przygotować strony internetowe?
Strona internetowa twojej restauracji powinna odzwierciedlać jej unikalny styl i charakter. Można to osiągnąć poprzez używanie odpowiednich kolorów, fontów i grafik, które są zgodne z marką. Projektowanie powinno być atrakcyjne wizualnie i oddawać atmosferę restauracji. Poza tym nie wolno zapominać, że w dzisiejszych czasach wiele osób korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego strona powinna być responsywna – czyli dostosowywać się do różnych rozmiarów ekranów. Dobrze zaprojektowana witryna musi wyglądać i działać dobrze zarówno na komputerach, tabletach, jak i na smartfonach. W przeciwnym razie można stracić wielu potencjalnych klientów.
Nowoczesny szablon strony internetowej dla gastronomii – rezerwacje online
Menu restauracji jest jednym z najważniejszych elementów strony internetowej. Powinno być czytelne, łatwe do przeglądania i zawierać istotne informacje. To przede wszystkim dostępne dania, ceny, opisy i zdjęcia. Dodatkowo strona może zachęcać aktualnymi promocjami, specjalnymi ofertami lub wydarzeniami. Analogicznie do wielu innych branż restauracje coraz częściej oferują możliwość rezerwacji stolików lub składania zamówień online. Wówczas witryna musi mieć łatwe w obsłudze formularze, które umożliwiają użytkownikom skorzystanie z tych usług. Integracja z systemem rezerwacji lub platformą do zamawiania online może ułatwić zarządzanie firmą oraz sprawną obsługę gości. Koniecznie trzeba pamiętać o tym, że w widocznym miejscu powinny się pojawić informacje kontaktowe, lokalizacja, numer telefonu, adres e-mail i godziny otwarcia, a także linki do mediów społecznościowych.
Restauracja to przede wszystkim jedzenie, dlatego ważne jest, aby strona www zawierała atrakcyjne i wysokiej jakości zdjęcia dań. Powinny być one odpowiednio przedstawione, aby wzbudzić apetyt i zachęcić gości do odwiedzenia lokalu. Nie wolno zapominać też o tym, że kluczowym elementem przy projektowaniu strony internetowej dla gastronomii jest optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO). W treściach, opisach, na blogu muszą pojawić się odpowiednie słowa kluczowe związane z restauracją. To poprawia jej widoczność w wynikach w wyszukiwarce Google i przyciąga nowych klientów. Oni także zwracają uwagę na rekomendacje zadowolonych gości. Dodanie ich na witrynę może być więc skutecznym narzędziem marketingowym, ponieważ buduje zaufanie i zachęca nowych klientów. Dlatego właśnie użytkownicy często szukają opinii innych osób przed podjęciem decyzji o wyborze restauracji oraz sprawdzają popularność danego miejsca na specjalnych portalach. Jak widać, stworzenie strony internetowej warto powierzyć fachowcom.