Świetnym nośnikiem informacji, niezależnie od tego czy jest ona prawdziwa czy też nie jest plotka. Mechanizm jej działania został wykorzystany w marketingu, dlatego też często marketing szeptany nazywany jest marketingiem plotki.
Buzz marketing, czyli marketing szeptany to forma marketingu, która wraz z rozwojem internetu zyskuje na popularności. Jak sama nazwa sugeruje, polega on na “szeptaniu” konsumentom o danej usłudze, produkcie czy też marce. Ma ona na celu wywołanie w sposób naturalny i niewymuszony dyskusji o produkcie, usłudze czy firmie. Efektem marketingu szeptanego są zatem dobrowolne i niezależne rozmowy już samych konsumentów. Obecnie internet dostarcza narzędzi, za pomocą których dalej przekazuje się informacje. Marketing szeptany możemy prowadzić na blogach, forach czy portalach społecznościowych. Działania marketingu szeptanego powinny być prowadzone w sposób etyczny, nie ma tu miejsca przekazywanie kłamliwych informacji czy też szlakowanie konkurencji. Zakłada się zachowanie w miarę neutralnej, umiarkowanie pozytywnej opinii na temat danej marki, produktu czy usługi.
zlecę marketing szeptany
Buzz marketing jest dość skuteczną formą budowania pozytywnego wizerunku firmy. Daje on możliwość szybkiego dotarcia do wielu potencjalnych klientów. Można go wykorzystać do promowania prawie każdego produktu, usługi czy wydarzenia. Należy jednak pamiętać, że istnieje także druga strona medalu: jeśli “szepty” o marce czy produkcie są nieudolne i nachalne, przeprowadzona rozmowa może zostać odebrana jako nieuczciwa i źle zapamiętana przez potencjalnych klientów.
Cieszy się on w ostatnimi czasie dużym powodzeniem i jest często stosowany w internecie.
Dlatego też w przeglądając internetowe strony bardzo często możemy zauważyć oferty typu: zlecę marketing szeptany w mediach społecznościowych czy też zlecę marketing szeptany po polsku i angielsku. Prawidłowo prowadzony buzz marketing to niezwykle skuteczna forma marketingu i promocji dla firmy.