Rozwój strony, monitorowanie konkurencji. Marketing w mediach społecznościowych, pozycjonowanie Wrocław
Każdy z nas wie, że coraz więcej dziedzin życia zostało przeniesione do internetu. Tu załatwiamy coraz więcej spraw
Pozycjonowanie stron internetowych - pozycjonowanie www Warszawa
Odpowiednio dobrana strategia działań promocyjnych i marketingowych stanowi podstawowy czynnik sukcesu naszej działalności, sprawia że nasza firma i oferowane
Responsywne sklepy internetowe
Badania rynkowe przeprowadzane już kilkukrotnie przez TNS Polska informują o tym, że co najmniej połowa dorosłych Polaków posiada swoje własne, w miarę nowoczesne smarftony, a zdecydowana
Twoja strona. Audyt SEO stron internetowych, pozycjonowanie stron Żywiec
Chcesz, aby twoja strona internetowa cieszyła się ogromną popularnością, jednak nie wiesz dokładnie jak zabrać się za spełnianie tego celu? Powinieneś
Montaż materiałów pos - producent materiałów pos
Dobrze skoordynowane i zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe i promocyjne stanowią podstawę skuteczności podejmowanych działań promocyjnych. Jednym z ważnych
Neony reklamowe - reklama neonowa Kraków
W dużych miastach takich jak na przykład Kraków chcąc zwiększyć swoją widoczność warto skorzystać z możliwości jakie daje reklama neonowa. Ten rodzaj reklamy pozwoli na zwiększenie
Prowadzenie kampanii adwords, Warszawa
Warszawa i inne duże ośrodki miejskie w Polsce prześcigają się w ilości agencji oferujących usługi z zakresu wsparcia firm w efektywnym prowadzeniu marketingu internetowego. Prowadzenie

Co to jest wskaźnik LTV

Maj 13, 2018 przez

Co to jest wskaźnik LTV

LTV to wskaźnik określający wysokość kredytu w stosunku do wartości zabezpieczenia. Wskaźnik ten może zmieniać się wraz z upływem czasu, ze względu na zmianę wartości nieruchomości i zmniejszanie się kwoty kredytu.

wskaźnik LTV

Jednym z powszechnie stosowanych w bankowości przelicznikiem, jaki pomaga w ocenie ryzyka kredytowego danej inwestycji finansowej jest wskaźnik LTV.
Rozwinięcie skrótu „Loan to Value”, to dosłownie „Kredyt do Wartości”. Chodzi tu o stosunek wysokość kredytu do wartości jego zabezpieczenia. Pokazuje on zatem, jak się ma ilość pożyczanych od banku pieniędzy do rzeczywistej wartości nabywanej hipoteki.
W obecnych czasach ciężko aby LTV było równe 100%, czyli o kwotę kredytu równą wartości nieruchomości. Współczesne banki nie udzielają bowiem kredytów, które pokryją cały koszt zakupu hipoteki. A zatem oznacza to konieczność wniesienia wkładu własnego.

współczynnik ltv

Aby wyliczyć współczynnik LTV. dla danej inwestycji musimy znać kwotę kredytu, czyli sumę pieniędzy, jaką zamierzamy pożyczyć od banku, oraz wartość nieruchomości, jaką zamierzamy nabyć i która jednocześnie stanowić będzie jego zabezpieczenie. Jeżeli pożyczamy od banku na przykład 400 000 zł, a wartość inwestycji wynosi 500 000zł, obliczając ten wskaźnik, musimy podzielić pierwszą wartość przez drugą, a otrzymany wynik pomnożyć przez 100%. I oto tak: 400 000 : 500 000 = 0. 8; 0. 8 x100% = 80%.
Im większy wniesiemy wkład własny na inwestycję, tym lepsze warunki kredytowe prawdopodobnie zaproponuje nam bank. Im większy wkład własny, tym mniejsza wartość LTv. W związku z tym niska wartość tego wskaźnika zagwarantuje nam niższy koszt całkowity kredytu. W rzeczywistości teza ta znajduje potwierdzenie. Im większy wniesiemy wkład własny tym mniejszy będzie współczynnik a tym samym na niższą marżę powinien zgodzić się bank. Inwestycja bowiem będzie mniej ryzykowna w oczach kredytodawcy. A im mniejsza marża, tym niższy koszt całego kredytu hipotecznego.