Ulotki reklamowe w nietypowych formatach
Ulotki reklamowe to jedna z najpopularniejszych a o za tym idzie najskuteczniejszych metod promowania swojego produktu czy usługi. Takie ulotki mają przede wszystkim zachęcić potencjalnego
Rozwój firmy w sieci - reklamy adwords Warszawa. Szkolenia marketing internetowy.
Nowoczesne sposoby na komunikację z klientem to dosłownie żyła złota. Niegdyś, aby dotrzeć do potencjalnego odbiorcy trzeba się było nieźle
Sukces strony internetowej - reklama w sieci. Strony responsywne, pozycjonowanie Katowice
To, czy uda się wyciągnąć stronę internetową na sam szczyt wyników wyszukiwania zależy od bardzo wielu czynników. W najgorszej
Nowe trendy w robieniu zakupów - program do sklepu internetowego. Pozycjonowanie stron Wałbrzych
Jak dowiedzieć można się z najnowszych badań dotyczących preferencji procesów zakupowych Polaków, coraz więcej osób nabywa
Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie to niezwykle trudne i skomplikowane zadanie, które aby było jak najskuteczniejsze musi łączyć w sobie wykonanych w sposób właściwy, cały szereg rozmaitych zadań. Jeśli chodzi o pozycjonowanie
Tworzenie internetowych sklepów
Jeśli chodzi o tworzenie sklepów internetowych agencja specjalistyczna zajmie się tym niezwykle chętnie i co najważniejsze profesjonalnie. Szczególnie cenne w takim wypadku jest wsparcie
Czy strony z CMS są potrzebne?
CMS to skrót od angielskiego Content Management System, co w tłumaczeniu na język polski oznacza nic innego jak System Zarządzania Treścią.
Wszystkie strony www z CMS posiadają swój odrębny

Co to jest wskaźnik LTV

Maj 13, 2018 przez

Co to jest wskaźnik LTV

LTV to wskaźnik określający wysokość kredytu w stosunku do wartości zabezpieczenia. Wskaźnik ten może zmieniać się wraz z upływem czasu, ze względu na zmianę wartości nieruchomości i zmniejszanie się kwoty kredytu.

wskaźnik LTV

Jednym z powszechnie stosowanych w bankowości przelicznikiem, jaki pomaga w ocenie ryzyka kredytowego danej inwestycji finansowej jest wskaźnik LTV.
Rozwinięcie skrótu „Loan to Value”, to dosłownie „Kredyt do Wartości”. Chodzi tu o stosunek wysokość kredytu do wartości jego zabezpieczenia. Pokazuje on zatem, jak się ma ilość pożyczanych od banku pieniędzy do rzeczywistej wartości nabywanej hipoteki.
W obecnych czasach ciężko aby LTV było równe 100%, czyli o kwotę kredytu równą wartości nieruchomości. Współczesne banki nie udzielają bowiem kredytów, które pokryją cały koszt zakupu hipoteki. A zatem oznacza to konieczność wniesienia wkładu własnego.

współczynnik ltv

Aby wyliczyć współczynnik LTV. dla danej inwestycji musimy znać kwotę kredytu, czyli sumę pieniędzy, jaką zamierzamy pożyczyć od banku, oraz wartość nieruchomości, jaką zamierzamy nabyć i która jednocześnie stanowić będzie jego zabezpieczenie. Jeżeli pożyczamy od banku na przykład 400 000 zł, a wartość inwestycji wynosi 500 000zł, obliczając ten wskaźnik, musimy podzielić pierwszą wartość przez drugą, a otrzymany wynik pomnożyć przez 100%. I oto tak: 400 000 : 500 000 = 0. 8; 0. 8 x100% = 80%.
Im większy wniesiemy wkład własny na inwestycję, tym lepsze warunki kredytowe prawdopodobnie zaproponuje nam bank. Im większy wkład własny, tym mniejsza wartość LTv. W związku z tym niska wartość tego wskaźnika zagwarantuje nam niższy koszt całkowity kredytu. W rzeczywistości teza ta znajduje potwierdzenie. Im większy wniesiemy wkład własny tym mniejszy będzie współczynnik a tym samym na niższą marżę powinien zgodzić się bank. Inwestycja bowiem będzie mniej ryzykowna w oczach kredytodawcy. A im mniejsza marża, tym niższy koszt całego kredytu hipotecznego.