Ulotki reklamowe w nietypowych formatach
Ulotki reklamowe to jedna z najpopularniejszych a o za tym idzie najskuteczniejszych metod promowania swojego produktu czy usługi. Takie ulotki mają przede wszystkim zachęcić potencjalnego
Sposoby na generowanie leadów
Nie ma jednego, genialnego i najlepszego sposobu na generowanie leadów. Jest kilka sposobów na szybką i co najważniejsze skuteczną generację, jednak każdy tak naprawdę musi znaleźć metodę
Montaż materiałów pos - producent materiałów pos
Dobrze skoordynowane i zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe i promocyjne stanowią podstawę skuteczności podejmowanych działań promocyjnych. Jednym z ważnych
Rozwiń swoją firmę. Reklama na portalu YouTube - agencja interaktywna Kielce
Rozpocząłeś niedawno pracę nad rozwojem swojego biznesu i chciałbyś, aby ostatecznie twoja firma odniosła sukces ? W takim przypadku warto skorzystać
Rozwój w branży. Projektowanie stron internetowych w Gdańsku. Szkolenia SEO z pozycjonowania
Jesteś informatykiem, który od lat pracuje już w branży, jednak chciałbyś zmienić kierunek, w którym wykonujesz zlecenia? Chcesz
Szerokie pozycjonowanie stron www na różne sposoby Grodzisk Mazowiecki, Warszawa, Mińsk Mazowiecki
Ranking wyszukiwarek internetowych generowany jest na podstawie specjalnego algorytmu, którego wyznaczniki niestety są
Neony reklamowe - reklama neonowa Kraków
W dużych miastach takich jak na przykład Kraków chcąc zwiększyć swoją widoczność warto skorzystać z możliwości jakie daje reklama neonowa. Ten rodzaj reklamy pozwoli na zwiększenie

Co to jest wskaźnik LTV

Maj 13, 2018 przez

Co to jest wskaźnik LTV

LTV to wskaźnik określający wysokość kredytu w stosunku do wartości zabezpieczenia. Wskaźnik ten może zmieniać się wraz z upływem czasu, ze względu na zmianę wartości nieruchomości i zmniejszanie się kwoty kredytu.

wskaźnik LTV

Jednym z powszechnie stosowanych w bankowości przelicznikiem, jaki pomaga w ocenie ryzyka kredytowego danej inwestycji finansowej jest wskaźnik LTV.
Rozwinięcie skrótu „Loan to Value”, to dosłownie „Kredyt do Wartości”. Chodzi tu o stosunek wysokość kredytu do wartości jego zabezpieczenia. Pokazuje on zatem, jak się ma ilość pożyczanych od banku pieniędzy do rzeczywistej wartości nabywanej hipoteki.
W obecnych czasach ciężko aby LTV było równe 100%, czyli o kwotę kredytu równą wartości nieruchomości. Współczesne banki nie udzielają bowiem kredytów, które pokryją cały koszt zakupu hipoteki. A zatem oznacza to konieczność wniesienia wkładu własnego.

współczynnik ltv

Aby wyliczyć współczynnik LTV. dla danej inwestycji musimy znać kwotę kredytu, czyli sumę pieniędzy, jaką zamierzamy pożyczyć od banku, oraz wartość nieruchomości, jaką zamierzamy nabyć i która jednocześnie stanowić będzie jego zabezpieczenie. Jeżeli pożyczamy od banku na przykład 400 000 zł, a wartość inwestycji wynosi 500 000zł, obliczając ten wskaźnik, musimy podzielić pierwszą wartość przez drugą, a otrzymany wynik pomnożyć przez 100%. I oto tak: 400 000 : 500 000 = 0. 8; 0. 8 x100% = 80%.
Im większy wniesiemy wkład własny na inwestycję, tym lepsze warunki kredytowe prawdopodobnie zaproponuje nam bank. Im większy wkład własny, tym mniejsza wartość LTv. W związku z tym niska wartość tego wskaźnika zagwarantuje nam niższy koszt całkowity kredytu. W rzeczywistości teza ta znajduje potwierdzenie. Im większy wniesiemy wkład własny tym mniejszy będzie współczynnik a tym samym na niższą marżę powinien zgodzić się bank. Inwestycja bowiem będzie mniej ryzykowna w oczach kredytodawcy. A im mniejsza marża, tym niższy koszt całego kredytu hipotecznego.