Marketing szeptany
Marketing szeptany jest w czasach w których królują media społecznościowe idealnym wręcz narzędziem, które pozwala na zareklamowanie firmy w Internecie, czyli bezpośrednio wśród użytkowników wszelkich
Usługi informatyczne. Zaprojektowanie i budowa strony internetowej. Tworzenie sklepów internetowych Gdańsk
Szukasz osoby, która pomoże Ci rozwinąć się w świecie informatycznym i stanie się twoim doradcą w sprawach związanych
Projektowanie logo dla firm
Każda firma, której zależy na prężnym działaniu na rynku, okraszonym wieloma sukcesami musi mieć swój charakterystyczny znak, łatwy do zapamiętania i kojarzony tylko i wyłącznie z tą, a nie
Szerokie pozycjonowanie stron www na różne sposoby Grodzisk Mazowiecki, Warszawa, Mińsk Mazowiecki
Ranking wyszukiwarek internetowych generowany jest na podstawie specjalnego algorytmu, którego wyznaczniki niestety są
Na czym polega pozycjonowanie stron www
Pozycjonowanie strony to niemal obowiązek każdego, kto chce wypromować jak najpełniej prowadzoną przez siebie stronę, w pełnym rozmaitych treści internecie. Jak pokazują liczne
Pozycjonowanie stron restauracji Włocławek
Jesteś właścicielem restauracji, która oferuje dowóz do domu i posiadasz swoją własną stronę internetową, która przedstawia twoim klientom ofertę? Wiesz dobrze, że aby zwiększyć
Pozycjonowanie stron internetowych - agencja SEM Warszawa
Szukasz najlepszego sposobu na zwiększenie zainteresowania twoją stroną, ale nie tylko przez przypadkowe osoby, ale te, które mają związek z tematyką twojej witryny?

Co to jest wskaźnik LTV

maj 13, 2018 przez

Co to jest wskaźnik LTV

LTV to wskaźnik określający wysokość kredytu w stosunku do wartości zabezpieczenia. Wskaźnik ten może zmieniać się wraz z upływem czasu, ze względu na zmianę wartości nieruchomości i zmniejszanie się kwoty kredytu.

wskaźnik LTV

Jednym z powszechnie stosowanych w bankowości przelicznikiem, jaki pomaga w ocenie ryzyka kredytowego danej inwestycji finansowej jest wskaźnik LTV.
Rozwinięcie skrótu „Loan to Value”, to dosłownie „Kredyt do Wartości”. Chodzi tu o stosunek wysokość kredytu do wartości jego zabezpieczenia. Pokazuje on zatem, jak się ma ilość pożyczanych od banku pieniędzy do rzeczywistej wartości nabywanej hipoteki.
W obecnych czasach ciężko aby LTV było równe 100%, czyli o kwotę kredytu równą wartości nieruchomości. Współczesne banki nie udzielają bowiem kredytów, które pokryją cały koszt zakupu hipoteki. A zatem oznacza to konieczność wniesienia wkładu własnego.

współczynnik ltv

Aby wyliczyć współczynnik LTV. dla danej inwestycji musimy znać kwotę kredytu, czyli sumę pieniędzy, jaką zamierzamy pożyczyć od banku, oraz wartość nieruchomości, jaką zamierzamy nabyć i która jednocześnie stanowić będzie jego zabezpieczenie. Jeżeli pożyczamy od banku na przykład 400 000 zł, a wartość inwestycji wynosi 500 000zł, obliczając ten wskaźnik, musimy podzielić pierwszą wartość przez drugą, a otrzymany wynik pomnożyć przez 100%. I oto tak: 400 000 : 500 000 = 0. 8; 0. 8 x100% = 80%.
Im większy wniesiemy wkład własny na inwestycję, tym lepsze warunki kredytowe prawdopodobnie zaproponuje nam bank. Im większy wkład własny, tym mniejsza wartość LTv. W związku z tym niska wartość tego wskaźnika zagwarantuje nam niższy koszt całkowity kredytu. W rzeczywistości teza ta znajduje potwierdzenie. Im większy wniesiemy wkład własny tym mniejszy będzie współczynnik a tym samym na niższą marżę powinien zgodzić się bank. Inwestycja bowiem będzie mniej ryzykowna w oczach kredytodawcy. A im mniejsza marża, tym niższy koszt całego kredytu hipotecznego.